SPOR Tindent School
Tato sada elektronických kontrol a čipů rozšiřuje digitální kompetence a mezipředmětové vztahy žáků zejména v hodinách zeměpisu, tělesné výchovy nebo například semináře z přírodovědných předmětů. Jejich využití je ovšem daleko pestřejší. S jejich pomocí můžeme do jakéhokoliv předmětu vložit určitou formu pohybové aktivity. Díky softwaru mohou žáci pracovat s pořízenými daty v tabulkových procesorech například v hodinách výpočetní techniky. Všechna data je také možné ihned zpracovat nebo vytisknout na přenosné bezdrátové tiskárně pomocí tabletu, případně mobilního telefonu.
Digitální mikroskopy Q-scape
Jedná se o digitální mikroskopy, které jsou svým jednoduchým provedením snadno využitelné v hodinách. Například v přírodopise, chemii, fyzice nebo seminářích z přírodovědných předmětů. Snadné ovládání a možnost připojení k tabletu umožňují práci jak ve škole, tak v terénu. Žáci mohou snadno pracovat ve skupinách, kdy pozorovaný objekt vidí přímo v aplikaci chytrého zařízení a mohou s ním dále pracovat. Vzhledem k jednoduchému ovládání jsou mikroskopy vhodné i pro mladší žáky.
Digitální laboratorní mikroskop Arsenal
Je kvalitní digitální mikroskop s možností připojení k počítači a promítáním živého obrazu. Díky softwaru je možné do promítaného obrazu zasahovat a upravovat jej. Tento mikroskop se využívá nejvíce v hodinách přírodopisu a semináře z přírodovědných předmětů. Žáci mají možnost pozorovat zkoumané objekty s velkým přiblížením přímo na projekci v učebně. To jim může sloužit jako názorná ukázka toho, co mají sami pozorovat v žákovských mikroskopech, případně jako zpestření výuky názornou demonstrací probírané látky.
OZOBOT
Ozoboty využíváme zejména v hodinách informatiky na prvním i na druhém stupni. Prvostupňové děti řeší úkoly předpřipravených tras a tvoří trasy vlastní. K řízení robotů využívají ozokódy, jimiž jsou roboti řízeni v defaultním režimu. Nejprve vše činí za pomoci ručního kreslení, posléze využívají tabulkový procesor. Dále roboty programují pomocí blokového programování v prostředí OZOBLOCKLY, ve kterém si osvojují základní příkazy, cykly a podmínky, které následně využívají k tvorbě nejrůznějších programů. Druhostupňové děti tyto znalosti ještě více prohlubují, navíc programují dráhy pro OZOBOTY v tabulkovém procesoru, přičemž definují vlastní pravidla chování OZOBOTŮ a tvoří programy pro OZOBOTY v prostředí OZOBLOCKLY, které tato pravidla respektují.
PASCO - SADA //CONTROL.NODE SENSE AND CONTROL KIT (PS 50-50)
Sadu PS 50-50 využíváme zejména v hodinách informatiky a praktických činností. Žáci se seznamují s jednotlivými komponentami a senzory této sady, ale i s jinými, dříve zakoupenými, kterými naše škola disponuje a které s touto sadou umějí spolupracovat. Osvojují si prostředí SPARKVUE, ve kterém měří hodnoty získané ze vstupních senzorů a programují výstupy na základě těchto hodnot.
3D SKENER
3D SKENER využíváme zejména v hodinách praktických činností. Žáci si osvojují prostředí CR Studio a skenují nejrůznější předměty ve stojanovém i v ručním režimu. Vzniklé 3D modely dále upravují a tisknou na 3D tiskárně.